Haber

Çin Malı Yeni Motorlu Otobüsler Yurtdışı Pazarlarda Yarışıyor

Akıllı robotlar, Çin’in güneybatısındaki Chongqing belediyesindeki bir yeni enerjili araç fabrikasında araba gövdelerine kaynak yapıyor, 2 Nisan 2021. (Fotoğraf: Huang Wei/Xinhua)

XIAMEN, 7 Mart (Xinhua) — Çinli lider bir otobüs üreticisi olan Xiamen Golden Dragon Bus Limited’in atölyesindeki son montaj hattında işçiler ön camları takmakla, yeni enerji otobüslerinde hata ayıklamakla ve sistemlerinde hata ayıklamakla meşgul.

94 otobüslük filo yakında doğu Çin’in Fujian eyaletindeki Xiamen Limanı üzerinden Norveç ve Danimarka’ya gönderilecek.

Golden Dragon Bus Company’nin denizaşırı satış müdürü An Min, “Bu yıl ana odak noktamız Avrupa pazarında daha aktif olmak” dedi.

Çinli otomobil üreticilerinin Avrupa pazarına girmesinin kolay olmadığını belirten An, bu süreci “balıklara yüzmeyi öğretmek” olarak nitelendirdi. Avrupa pazarında üretim konularına ilişkin güçlü kriterler bulunurken, Mercedes-Benz, MAN Truck&Bus ve Scania gibi yerel markalar uzun süredir pazara hakim durumda.

Ancak şirket, Avrupa pazarının özel ihtiyaçlarına uygun eserler ve teknoloji konusunda yaptığı özenli araştırmalarla söz konusu kriterleri karşılamayı başardı.

2002’den beri şirket, ülkede yeni enerji otobüslerine odaklanan bir Ar-Ge ekibi oluşturdu. Pekin Üniversitesi, Xiamen Üniversitesi ve Pekin Teknoloji Enstitüsü dahil olmak üzere birçok önemli eğitim kurumuyla birlikte çalışan şirket, bir dizi tamamen elektrikli veya hibrit araç ve hidrojen yakıt hücreli otobüsleri başarıyla piyasaya sürdü.

Şirket, yeni güçlü otobüslerini 2020 yılında Norveç’e gönderdiği 20 adetlik ilk parti teslimatı ile Avrupa pazarına sattı. Söz konusu otobüsler, malzeme ve teknoloji açısından özelleştirilmiş bir formda tasarlandı.

İskandinav ülkelerine ihraç edilen Çin yapımı otobüslerin birçoğunda iç pazar için üretilenlerle aynı gövde malzemeleri kullanıldı. Ancak Golden Dragon firması klasik üretimde kullanılan yüksek dayanımlı çeliği paslanmaz çelik ile değiştirmiştir.

An, “Çok sayıda araştırma sonucunda İskandinav ülkelerinde uzun kar ve buz mevsiminde araçlarda yaygın olarak kullanılan kar eritme malzemelerinin yüksek dayanımlı çeliği kolayca aşındırabileceğini keşfettik ve buna göre değişiklikler yaptık” dedi. Süreçte düzeltmeler yaptıklarını kaydetti.

2022’de şirketin Avrupa pazarına yaptığı yeni enerji otobüsü ihracatının hacmi, 2020’de kaydedilen değerin iki katından fazla, 42 milyon avroya (yaklaşık 44,7 milyon ABD doları) ulaştı.

Şirketin Avrupa’daki distribütörlerinden Eurobus Nordic’in teknik müdürü Torbjorn Lundebrekke, “Şu anda Norveç ve Danimarka’da faaliyet gösteren 150’den fazla aracımız var. Bu yıl yaklaşık 140 yeni araç ithal etmeyi planlıyoruz.”

Avrupa pazarına ek olarak, Golden Ejder şirketi Asya ve Afrika pazarlarındaki varlığını genişletti. An, şirketin geçen yıl Tayland’dan 1.850 yeni enerjili otobüs siparişi aldığını ve bunun tek bir pazardan şimdiye kadar alınan en büyük sipariş olduğunu kaydetti.

Son on yıldır İsrail, Hollanda, Norveç, Danimarka, Finlandiya ve Pakistan gibi birçok ülke ve bölgede yollarda olan Golden Dragon’un yeni güçlü otobüsleri, küresel yeşilin gelişimine değerli katkılar sağlıyor. ekonomi.

Tıpkı Golden Dragon gibi, birçok Çinli otomobil üreticisi daha fazla denizaşırı pazar keşfetmek için adım atıyor. Çin Otomobil İmalatçıları Birliği’nin verilerine göre, yeni enerjili araç ihracatı 2022’de yılda 1,2 kat artarak 679 bin adede ulaştı.

Xiamen Üniversitesi’nde doçent olan Wang Jianling, yeni güçlü araçlara yönelik küresel talebin hala güçlü olduğunu ve Çinli yeni güçlü araç üreticileri için büyük bir geliştirme potansiyeli yarattığını belirtti.

Çin’in son on yılda yeni güçlü araç endüstrisinin gelişimini hızlandırmak için destekleyici politikalar uyguladığına dikkat çeken Wang, otomobil şirketlerinin söz konusu politikalara aktif olarak yanıt verdiğini ve endüstrinin genel gücünün büyümeye devam ettiğini söyledi.

Wang, “Artık Çinli şirketler, çeşitlendirilmiş küresel pazar talebini yalnızca tasarım ve kalite açısından değil, aynı zamanda Ar-Ge ve üretim kapasitesi açısından da karşılayabiliyor” diyen Wang, temel rekabet gücünü ve markayı artırmak için daha fazla çalışmaya ihtiyaç olduğunu sözlerine ekledi. yerel markaların imajı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu